Aktuálne firmy opäť riešia možnosť pripojenia zamestnancov z domova k firemným údajom, a to buď k informačnému systému, alebo k dokumentom. Problém s pripojením môže byť spôsobený rôznymi faktormi a každá firma môže mať iné. Nižšie popisujeme najčastejšie výzvy a prinášame tipy, ako ich riešiť.
Problémy, ktorým firmy čelia
- Pomalé pripojenie na strane firmy, buď v dôsledku zastaraného servera alebo pomalej konektivity.
- Úplná absencia vzdialeného pripojenia, ktoré by umožňovalo prácu z domova.
- Nedostatočne zabezpečené vzdialené pripojenie.
- Nedostatočná integrácia komunikačných nástrojov.
- Nemožnosť bezpečne pripojiť sa k firemným dokumentom z domova a z akéhokoľvek zariadenia - či už z dôvodu hardvéru alebo nedostupnosti internetu. My sme ANAFRA. Servery, siete a cloudové riešenia pre vzdialenú správu sú naším denným chlebom už od roku 2006.
Teraz sme tu aj pre vás, aby sme vám navrhli najvhodnejšie riešenie pre uvedené výzvy vo vašej spoločnosti. Ponúkame bezplatnú konzultáciu o prechode spoločnosti na vzdialený prístup na telefónnom čísle +421 940 637 946. Zaplatíte len za samotnú realizáciu, ak sa rozhodnete pre spoluprácu s nami.
Nájdite riešenia v spolupráci s profesionálmi aj pre tieto problémy
Počas prvej vlny COVID-19 sme riešili desiatky požiadaviek na bezpečný prístup k firemným údajom pre zamestnancov, bez ohľadu na to, kde pracujú. Popisujeme niekoľko takýchto prípadov nižšie. Ak je táto problematika aktuálna aj pre vašu spoločnosť, kontaktujte nás pre bezplatnú konzultáciu na e-mailovej adrese obchod@anafra.cz alebo na telefónnom čísle +421 940 637 946.
Zákazník s interným serverom riešil možnosť pripojiť sa zamestnancov na Home Office k účtovnému programu Pohoda. Vzhľadom na starnutie fyzického servera a dostatočnú rýchlosť pripojenia do kancelárie sme celé prostredie virtualizovali. Vznikol virtuálny privátny server v našom cloude, na ktorom je prevádzkovaná serverová aj klientová časť informačného systému a používatelia sa pripájajú pomocou vzdialenej plochy (RDP). Tým sme tiež vyriešili zálohovanie informačného systému, ktoré mal zákazník riešené neoptimálne.
Výrobná spoločnosť s radom serverov a množstvom používateľov riešila prístupy podľa definovaných oprávnení. V spoločnosti bola už zavedená optika, preto sme mohli zvýšiť kapacity existujúcich terminálových serverov a zvýšiť výkon/počet súbežných pripojení k VPN. Zároveň sme implementovali a poskytli školenie pre Microsoft Teams na komunikáciu medzi zamestnancami a klientmi. Implementácia Microsoft Teams zahŕňala vytvorenie hybridného Active Directory pre jednotné riadenie používateľov a vytvorenie hybridného exchange pre konzistenciu údajov medzi Microsoft Outlook a aplikáciou Microsoft Teams.
Obchodná spoločnosť používala tradičné ukladanie firemných súborov a ich zdieľanie pomocou zdieľaných priečinkov v systéme Microsoft Windows, čo nefunguje, ak používatelia pracujú z domu a sú teda na inej sieti. V tomto prípade sme využili jednu z mnohých funkcií Nextcloudu, a to synchronizáciu súborov medzi počítačmi a samotným serverom Nextcloud. Dôležité je, že nejde o tzv. verejné cloudové riešenie (Google, Dropbox, Box a ďalšie), ale údaje sú uložené na serveroch v našej infraštruktúre, čo zaručuje, že k údajom máte prístup iba vy.
Ak je táto problematika aktuálna aj pre vašu spoločnosť, kontaktujte nás pre bezplatnú konzultáciu na e-mailovej adrese obchod@anafra.cz alebo na telefónnom čísle +421 940 637 946.