Neskoré príchody, skoršie odchody, požičiavanie kariet alebo čipov, falošné nadčasy, a navyše vyššia administratívna záťaž personálnych pracovníkov – všetko toto vás ročne môže pripraviť až o € 1 400 na zamestnanca.
Aj malá firma so 10 zamestnancami tak môže vďaka nepoctivým praktikám pri evidencii dochádzky prísť o približne € 14 000 ročne.
Šetriť na dochádzkovom systéme sa nevypláca
Aj napriek tomu, že na trhu je k dispozícii množstvo digitálnych dochádzkových systémov, stále existuje rada českých firiem, ktoré neevidujú dochádzku svojich zamestnancov vôbec, alebo len pomocou zastaraných nástrojov, ako sú picháčky, papierové záznamy či tabuľky v Exceli. Z hľadiska nákladov na obstaranie sa tento spôsob javí ako úsporná varianta, ale opak je pravdou. Nedigitálne nástroje firmám peniaze nešetria, naopak im kvôli administratívnej záťaži a nedostatočnému zabezpečeniu môžu spôsobovať nemalé straty.
Vsaďte na biometriu
Ani digitálne systémy nie sú samospasné. Nie všetky totiž dokážu overiť identitu používateľa. Nevysporiadajú sa tak so situáciami nepoctivých zamestnancov, ktorí si zamieňajú karty alebo čipy a poskytujú PIN či kód. Ideálnym riešením, ktoré už je v dnešnej dobe bežne dostupné, je evidencia dochádzky pomocou čipu v kombinácii s biometrickým overením identity. Tento spôsob ale zatiaľ v Českej republike využíva len zlomok firiem. Zatiaľ čo na 2-faktorové overenie pomocou odtlačku prsta alebo rozpoznávania tváre sú Češi bežne zvyknutí pri odomykaní mobilných telefónov alebo pri overovaní platieb či identifikácii na letisku.
„Poptávka po digitalizovaných dochádzkových systémoch rastie, avšak s biometriou sú zatiaľ majitelia firiem opatrnejší. V prvej rade ich odrazujú vyššie náklady na obstaranie, v druhej rade strach z prijatia tejto novinky zo strany zamestnancov. Máme však zákazníkov, ktorí do tejto varianty aj napriek počiatočným obavám šli, a nemôžu si tento spôsob pochváliť. Dokonca máme aj zákazníka, ktorý predtým neevidoval dochádzku zamestnancov vôbec, a pri výbere systému šiel priamo do kombinácie čipu s rozpoznávaním tváre. Zamestnanci to prijali bez problémov a zákazník vie, že sa mu vložená investícia čoskoro vráti. Najväčšiu úsporu nákladov zatiaľ vidí v ušetrenom čase mzdovej účtovníčky,“ hovorí Ing. Gabriela Chumchalová, IT Solutions sales director v ANAFRA.
Doprajte si jednoduchosť a efektivitu
2-faktorové overenie je zárukou tzv. vzornej dochádzky, ktorá nielenže šetrí peniaze a čas HR manažérov, ale zaručí vám tiež maximálnu bezpečnosť a dôkladný prehľad o prítomnosti zamestnancov. Ak chcete zjednodušiť procesy, uľahčiť každodennú administratívu, zefektívniť prácu na HR oddelení a zároveň zvýšiť bezpečnosť a eliminovať nepoctivosť svojich zamestnancov, ktorá vám spôsobuje finančné straty, prečítajte si viac o dochádzkovom systéme Dosys by ANAFRA.